DZC '68TeamsWedstrijdverslagenVerslag van de PRO DATA CHAMPIONS LEAGUE

Verslag van de PRO DATA CHAMPIONS LEAGUE

Alweer een nieuwe zaterdag. Wat vliegt de week toch elke keer weer om. Gisteren hoorde ik op de radio dat het nog maar 76 dagen duurt voordat het weer kerstmis is. 76 dagen... Dat GELOOF je toch niet?? Maar het is toch echt zo. Maar voordat de kerstballen er weer zijn, hebben wij eerst nog heel wat te voetballen. En dat deden we dan ook weer naar hartenlust!

Nog even dient vermeld te worden dat het Nederlands Elftal afgelopen vrijdag heeft gewonnen.  Dat verrast me niets. Blijkbaar leest Guus (Hiddink; voor de mensen die het niet weten) ook de website van DZC’68 en dan in het bijzonder de verslagen van de Pro Data Champions League. Vorige week vertelde ik nog dat Guus best even mocht bellen om te vragen hoe wij dat toch iedere week doen aangezien we heel wat tips voor hem hebben en …jajaja….dat had succes!  Dus in feite is het zo dat er gewonnen is dankzij de Champions League!! Zo hebben wij hem uitgelegd dat je gewoon altijd door moet gaan, ook als je achter staat. En dat mopperen op elkaar NIET leidt tot betere prestaties. Ook dat was heel duidelijk zichtbaar tijdens de aanvaring tussen Van Persie en Huntelaar. Guus heeft ze daar achteraf ook op aangesproken. En verder hebben wij hem verteld dat de spelers daar moeten zijn waar de bal is! En dat resulteerde erin dat Oranje met OVERMACHT de hele wedstrijd op de helft van de tegenstander speelde. Mooi dat de Pro Data Champions League een voorbeeld kan zijn voor velen!

Maar nu weer even terug naar ons eigen voetbal. Het was een hele bijzondere zaterdag, want..we hadden een jarige! Derk was jarig maar kwam toch voetballen.  Hij werd al zes jaar! En dat niet alleen..hij nam ook nog een aantal voetbalsupporters mee. Een deel van het legioen van Feyenoord (in de vorm van 2 personen) was aanwezig om Derk aan te moedigen!. U hoeft natuurlijk niet te raden voor welk team Derk deze week uitkwam. Natuurlijk voor Feyenoord!

En natuurlijk hadden we weer twee spelers van de week. Deze week waren dat niemand minder dan Joost en Tom.

Joost is voor Barca (dat is afkorting van FC Barcelona). Hij is ervoor omdat ze goed zijn. Nou dat vind ik een goede reden!. Joost eet het allerliefst kip/kerrie met rijst. Maar dan wel de kip/kerrie die mama klaarmaakt. Want die is het allerlekkerst.  Hij vertelt daarbij dat hij dan altijd een heel vol bord eet . Papa en mama doen er letterlijk en figuurlijk nog een schepje bovenop want die eten wel TWEE borden. Mmmmm, dan moet het wel heel erg lekker zijn! Joost heeft al een heel duidelijk beeld over zijn toekomst. Joost wordt namelijk dokter!  Dat hij daarvoor heel lang naar school moet, vindt hij niet erg want als je naar school gaat ben je toch altijd op zaterdag en zondag vrij. Heerlijk, das nog eens positief denken!

En dan spreken we met Tom. Tom is ook voor Barcelona. Dat is nog eens toevallig. Hij vindt ze gewoon hartstikke leuk.  Het lievelingseten van Tom is macaroni carbio, caraba,coro….ppff, dat is me wel een lastige naam hoor. Daar breek ik m’n tong over, maar Tom niet hoor. Het is CARBONARA. Makkelijk toch? Macaroni Carbonara is met witte saus (of rode saus?? Hoe was het ook alweer?). Nou ja, doet er ook eigenlijk niet toe. Het is gewoon het allerlekkerst en dat doet er wel toe. Ook Tom weet al wat hij later worden wil. Hij wordt politieagent! Hij vertelt erbij dat hij dan boeven gaat vangen met de politieauto. Dat is wel handig, dat je dan zo’n auto hebt want op het fietsje schiet het niet echt op, tenslotte. Of je moet boeven tegenkomen die zichzelf hebben ingesloten zoals laatst in de krant stond. Tom wordt geen politieagent in Doetinchem….niet?? nee…Tom wordt politieagent in Zelhem. Ik vermoed dat hij voor Zelhem kiest omdat het er daar toch wel relaxed aan toe gaat. Je zou kunnen zeggen waarschijnlijk weinig boeven in zo’n kleine plaats maar je zou ook kunnen zeggen waarschijnlijk weinig agenten dus dan heb je extra veel te doen!

Beste mensen, wij hoeven ons in elk geval geen zorgen te hebben over onze toekomst.

Onze gezondheid is gewaarborgd en onze veiligheid ook! Ik zeg; daar teken ik voor.

Tot volgende week, groeten Annabel