DZC '68TeamsWedstrijdverslagenZwarte Pieten: VIOD JO19-3 vs DZC'68 JO19-3

Zwarte Pieten: VIOD JO19-3 vs DZC'68 JO19-3

Zwarte Pieten.
Een ‘pakkende titel’ die past bij een ‘pakkende wedstrijd’. Want terwijl elders de Goedheiligman kinderhartjes sneller deed slaan, mocht JO19-3 aantreden voor een heuse stadsderby tegen aartsrivaal VIOD. Dat zijn toch altijd weer bijzondere wedstrijden en goed voor veel mooie momenten en volop strijd. Deze keer was buurman ’s JO19-3 de sportieve opponent.
We waren gelukkig vroeg genoeg om een op ‘Zuid’ achtergebleven speler op te halen. Zoals altijd was de ontvangst weer hartelijk en we hadden de eer om op het hoofdveld te spelen onder leiding van VIOD’s topscheidsrechter Gerlof Bril.
De 17 strakgespannen gezichten in de kleedkamer lieten het al zien: de wedstrijdfocus was optimaal. En zo begonnen we ook aan de wedstrijd: georganiseerd en vol overtuiging. Toch wisten de zwarthemden over de eerste schrik heen te komen en begonnen aan een fel offensief. Teruggedrongen tot in het eigen 16-meter gebied werden we zowaar verrast door een onaangename surprise in ons doel. De periode erop voetbalden we vooral achteruit en wist VIOD uit de tweede lijn zelfs een tweede kadootje af te leveren. De rest van de eerste helft was ook duidelijk voor VIOD en onze geelblauwen wisten met moeite zich staande te houden. Onze aanvallen strandden vaak al voordat de zwarte verdedigers waren bereikt.
Na wat opmerkingen vanaf de tegenstander ’s bank over het aantal wisselspelers volgde het hoogtepunt van de eerste helft: de wissel van Mitchell, nog herstellend maar zo voetbalgek dat hem 5 minuten speeltijd werden gegund.

De tweede helft begon meteen al beter voor DZC: er werd weer gevoetbald en we kwamen steeds dichter bij het VIOD doel. Met veel fysiek, maar sportief, geweld werden we echter keer op keer tegengehouden. Lange tijd vielen er geen doelpunten, maar de wedstrijd was het aanzien meer dan waard. Mooie duels, volop spanning en een steeds aanvallender DZC. Jammer dat de Doelpuntenpiet van VIOD nog een pakje bij Glen kwam afleveren, want het gooide de wedstrijd in het slot.

Conclusie: volop ‘beleving’ maar wat stroef spelend JO19-3 speelde voor Sinterklaas en laat punten liggen in Dichteren. Nog snel een paar teamfoto’s geschoten in een rood-zwart gekleurd doel en de warme kleedkamer in. Bedankt VIOD, bedankt Gerlof Bril. Tot een volgende keer! JO19-3 zet alvast de schoenen voor de laatste competitiewedstrijd tegen Longa’30.