DZC '68TeamsWedstrijdverslagenWedstrijdverslag Zelos JO19-3 tegen JO19-3

Wedstrijdverslag Zelos JO19-3 tegen JO19-3

Feestje.
Uit naar Zelos. Waar het op zaterdag ook altijd een gezellige drukte is (want het betreft een ‘ZSV’). Even zoeken naar veld en kleedkamer, de gebruikelijke administratie plegen, inclusief het gebedel bij de scheids om toch vooral de ontbrekende spelerspassen niet te controleren. Gelukkig is ‘digitaal’ alles wel in orde en de arbiter van dienst is niet van al te veel formaliteiten.
In de aanloop naar de wedstrijd de warming up, spieren opwarmen en de neuzen dezelfde kant op. Je ziet de ‘wedstrijd-focus’ op de gezichten. Tijd om naar het veld te gaan. Gezeul met ballen, bidons, wat overbodige aanwijzingen van de leiding en dan het beginsignaal.

DZC'68 JO19-3 gaat meteen goed uit de startblokken, Zelos ontsnapt in de eerste 5 minuten al enkele keren aan een vroege achterstand. De opzet is aanvallend voetbal, mede omdat de halve verdediging op herfstvakantie is. En aanvallend is het! Voetballend laat onze JO19-3 zien waar het toe in staat is: korte combinaties, slimme passeerbewegingen, het lijkt allemaal te lukken. De 0-1 valt weliswaar uit een als voorzet bedoeld schot, maar is een logisch gevolg van het vertoonde spel. Dat rechtsachter Lovan de 0-2 scoort bewijst hoe aanvallend er gespeeld wordt en tot hoever de oranje-witte tegenstander ons laat komen. Het aantal kansen dat niet wordt benut is groot, zo groot dat de coaching van Zelos helemaal lijkt stil te vallen. Het 3e doelpunt is de mooiste van vanmiddag: Thomas laat met een hard schot iedere hoop van Zelos uiteen spatten. De bijna voltallige familie Schenk heeft zo een mooie kroon op het familie-uitje.

Geen aanwijzingen in de rust, geniet van je moment is het devies. Toch ontstaat in de tweede helft een ander spelbeeld. Zelos komt aanvallend tot betere prestaties, bij DZC lijkt de focus wat weg. De viermansverdediging geeft echter weinig weg en anders zijn daar altijd weer de uitschuifbenen van de teruggekeerde Jaron. De 1-3 is valt maar echt onder de indruk lijken onze JO19-3 boys niet. Op het middenveld zijn de Zelhemmers inmiddels de baas, geholpen door een ‘verdacht’ fluitende scheids die er echter niet in slaagt om Zelos in het zadel te helpen. Het levert het nodige commentaar op in het veld, maar vanuit de DZC dugout wordt de aandacht van de scheidsrechter vakkundig afgeleid met een ‘bad guy, good guy’ act.
De overwinning komt niet meer in gevaar en de JO19-3 van Zelos toont zich een sportieve verliezer want zelfs in het veld is er tijd voor een dolletje.

En het belangrijkste? Een fantastische voetbal-middag voor iedereen !! De vriendinnenbank van waaruit Serdar’s gallery-play wordt gadegeslagen, de reacties in het veld als men ziet dat de geblesseerde Mitchell geen wedstrijd overslaat, de geslaagde comeback van ‘onze’ Jaron, het harde werken voor elkaar en de champagne van Walid na de wedstrijd. Alleen maar hoogtepunten vandaag, zo is voetballen een feestje!