DZC '68TeamsWedstrijdverslagenWedstrijdverslag VVG'25 JO19-2 tegen JO19-3

Wedstrijdverslag VVG'25 JO19-2 tegen JO19-3

De Kleedkamer

De Kleedkamer.
Voor niet-voetballers moet het een onbegrijpelijk fenomeen zijn: de kleedkamer.
Waar de neuzen dezelfde kant op worden gezet, tactische concepten worden bijgeslepen. Teams worden gemaakt in de kleedkamer. Er worden ongezouten commentaren gegeven en grootste complimenten uitgedeeld.
Het is de plek waar mythes en anekdotes ontstaan, waar bij de geur van bezwete scheenbeschermers het verdriet wordt verwerkt of de overwinning gevierd. Waar de wonden worden gelikt of gewoon verzorgd.
De romantiek van de Kleedkamer wordt vergroot als het een beetje schimmige, niet al te frisse ruimtes zijn, waarvan de geur zo kenmerkend is dat je die gaat missen in de winter- en zomerstop.
Bij de Gaanderense buren van VVG '25 zal binnenkort een nieuwe accomodatie verrijzen, vast en zeker met nieuwe schone kleedkamers, betegelde efficientie. Net als bij DZC '68 zelf. Laten we er toch vooral voor zorgen dat de romantiek van de Kleedkamer voor altijd zal blijven.