DZC '68TeamsWedstrijdverslagenWedstrijdverslag JO19-3 tegen DVV JO19-5

Wedstrijdverslag JO19-3 tegen DVV JO19-5

Combinatie.

Volgens het woordenboek “wat samen een geheel vormt”, en dat slaat precies op JO19-3.
Op het programma stond een woensdagavondwedstrijd als vervanging van de bekerwedstrijd tegen een team-uit-varsseveld-dat-niet-meer-bestaat. Door een combinatie van regeldrift en wat online communicatie was DVV JO19-5 uit Duiven naar Doetinchem afgereisd. Net als onze JO19-3 een combinatie van spelers die vanuit de B junioren bij elkaar blijven en spelers die graag bij zo’n groepje willen voetballen.

De eerste helft bleek een combinatie van aftasten en verbazing: DVV begon sterk aan de wedstrijd maar JO19-3 verbaasde vooral zichzelf. Met combinatie-voetbal ! Waar in eerdere wedstrijden de bal nogal eens bij een tegenstander belandde bleek het nu wel te kloppen. Het niveau van tikkie-takkie-voetbal halen we nog niet, maar de Duivense middenvelders en verdedigers werden mooi weg gecombineerd. Gescoord werd er lange tijd niet, maar toen er een keer werd door gecombineerd tot op de vijandelijke doellijn kon Walid uit een scrummage de terechte 1-0 scoren.

In de tweede helft werd er rustig verder gecombineerd. Dat het afronden telkens niet lukt was vooral een combinatie van pech en een Duivens elftal dat met de rug tegen de muur en 9 man achter de bal stond te voetballen. De mooie DZC combinaties strandden dan ook in goede bedoelingen.  Het was Damian die na enkele gevaarlijke afstandsschoten een vrije trap feilloos in het doel kon laten belanden. Combinatie van durven en mikken. De wedstrijd werd verder ‘netjes’  uitgespeeld, ondanks dat er door de leiding nog wat nieuwe combinaties in het centrum werden uitgeprobeerd. De ‘nieuwe’ spelers in deze groep blijken naadloos te combineren met de jongens die al enkele seizoenen samenspelen.

Met de competitie in aantocht kunnen we nu al wel stellen dat dit seizoen een combinatie zal gaan worden van lekker voetbal en een goede groep. En vast veel prachtige combinaties…