DZC '68TeamsWedstrijdverslagenWedstrijdverslag DZC'68 MVR1 - Spero VR

Wedstrijdverslag DZC'68 MVR1 - Spero VR

Met nog kans op het kampioenschap spelen we vandaag de topper thuis om 14.45 tegen de vrouwen van Spero!
Afgelopen dinsdagavond speelden we tegen de dames uit Dieren.
Na een aantal keer uitstel door een baaldag en het kerstfeest van de dames van Dieren mochten we voor het eerst dit seizoen tegen elkaar spelen.

Naar aanleiding van de uitslagen en de stand zou het een spannend potje worden. Vorige week hebben we met veel strijd een zeer verdiende 1-0 binnen gesleept tegen de dames van Brakkestein. Aan kansen ontbrak het niet maar scoren gaat de laatste weken moeilijk.
Alhoewel er vrijdagavond op ons blacklightfeest toch wel aardig gescoord is (een biologieleraar, een jongen die het woordje 'gay' heeft gemist en ook de nodige drankjes) zou je zeggen dat het vanavond ook moet lukken.
Dieren begon sterk, waardoor wij behoorlijk overdonderd werden. Binnen 2 minuten stonden we na een goed uitgespeelde aanval van dieren al met 0-1 achter. Vol gas er tegen aan namen wij meteen het heft in handen. Uit de corner van Sanne schoot Susanne binnen 5 minuten de bal binnen, 1-1! De wedstrijd zette zich voort met veel strijd. Kleine kansen aan beide kanten.
Na een half uur komt Dieren met 1-2 voor. Een goed uitgespeelde aanval door het hart van onze verdediging. Echter bleven wij knokken en kregen, na redelijk gelijk opgaand spel, ook steeds meer grip op de wedstrijd.
Toch komt Dieren via een vrije trap van een dikke twintig meter bijna op 1-3, maar Serena redt knap. Vlak voor rust krijgen ook wij een vrije trap rond de 16 meter. Anne H schiet deze laag en hard en via de muur komt deze bij Sanne, die goed wegdraait en de 2-2 binnenschiet. In de rust in de kleedkamer wordt dan ook gemeld dat we zeker kans hebben op winst en hier vol voor gaan. De tweede helft heeft minder kansen en levert veel strijd op het middenveld op.
Dieren gaat aanvallender spelen en hierdoor ligt er ruimte voor onze spitsen! Aan beide kanten zijn nog wat kansjes maar de beslissing valt uiteindelijk door een vrije trap van Jodie. Op gevoel in het hoekje maakt de stand 3-2!! Zeer hard gewerkt met z'n alle en een verdiende overwinning! Marielle raakt alleen aan het eind geblesseerd en kan hierdoor vandaag niet mee doen. Hopelijk mag je weer snel de wei in!