DZC '68TeamsWedstrijdverslagenWedstrijdverslag DZC '68 14e

Wedstrijdverslag DZC '68 14e

KOPLOPER ZELOS 5 LAAT ER GEEN GRAS OVER GROEIEN!!!
Soms zijn er van die zaterdagen dat je aan het eind van dag het liefst zou willen dat die zaterdag nooit begonnen was. Zaterdag 8 november was zo’n dag.
Aanvankelijk zag het er allemaal niet zo beroerd uit. DZC probeerde op de counter te loeren en kwam de eerste 15 minuten goed door. De Zelos spitsen hielden doetinchemse defensie wel continu bezig,  DZC loerde op de counter. Na een minuut of 20 kregen de geelblauwen zelfs de beste kans  van  het eerste kwart. Pascal schonk Appie een niet te missen kans, maar toch lukte het de normaal gesproken trefzekere spits niet om zijn schot tot doelpunt te promoveren.  Misschien maakte deze kans wel iets los bij de gastgever uit Zelhem, want ineens vlogen de doelpunten  keeper Patrick om de oren. Een ongelukkige handsbal deed de scheidsrechter ertoe besluiten de bal op elf meter te leggen. Hoewel Patrick in de buurt zat, ging de bal toch het doel in (1-0).

Hierna ging er voor DZC in de eerste helft bijna niets meer goed. De 2-0 viel snel na de openingsgoal, en ook de randje buitenspel gescoorde 3-0 liet niet lang op zich wachten, Na een half uurtje was het eigenlijk al weer klaar. De van een  langdurige blessure herstellende Marcel en de eveneens niet fitte Martin keken het van de zijkant met leden ogen aan. Nog voor de rust werd het 4-0. Voor Appie liep het nog beroerde af. Hij werd dusdanig tegen de vlakte gewerkt dat hij in de onvermijdelijke val zijn voortand afbrak. Appie kon niet verder en de scheidsrechter besloot uiteindelijk om het rustsignaal te laten klinken. Appie zag er inmiddels uit als Frankenstein en heeft zich later die dag nog medisch laten behandelen, waardoor de pechvogel in ieder geval niet als “tandloos” zijn verjaardag hoeft te vieren.

De tweede helft was een stief kwartiertje bezig en Zelos legde de 5-0 en 6-0 in het netje, zodat de het een kopie van de eerste helft leek te worden. Maar Jan-Willem dacht daar anders over. Hij liep door op een schier onmogelijke scoringskans en bracht de Zelos keeper in verlegenheid door uit de kluts de bal in het doel te deponeren (6-1).  Uiteindelijk werd het 8-1, maar dat is eigenlijk van ondergeschikt belang. Wel zal speler/coach Kees de neuzen van zijn teamgenoten weer in dezelfde richting moeten zien te krijgen, want hoewel aanstaande zaterdag een vrij weekend is, in de weken erna tot aan de winterstop heeft de doetinchemse ploeg een serie van 3 wedstrijden om het puntentotaal op te vijzelen. Zelfs 9 punten zou moeten kunnen, maar daarvoor is veel nodig.

Hendrik Haverkramp

Cast 08/11/14 in willekeurige volgorde:

Patrick, Hans, Rick, Appie, Jan-Willem, Erwin, Tom, Onur, Alex, Robert, Angelo, Pascal, Kees, Jerry