DZC '68TeamsWedstrijdverslagenWedstrijdverslag Concordia-W JO19-3 tegen JO19-3

Wedstrijdverslag Concordia-W JO19-3 tegen JO19-3

Slag van Concordia.
Zaterdag 17 september trokken de troepen van DZC'68 JO19-3 naar het nabijgelegen Wehl. Zoals iedereen natuurlijk weet hoort Wehl pas 200 jaar bij het Koninkrijk der Nederlanden. De Pruisen gaven het bij een etentje waarbij de drank rijkelijk vloeide grif weg (Wehlse geschiedschrijvers zullen ontkennen dat dit Weense onderonsje ooit heeft plaatsgevonden…).

Een heuse Duitsland-Nederland dus, goede buren die de strijd aangaan op het sportieve vlak. En een strijd werd het!

De Wehlse artillerie kwam bij een corner al snel tot schieten en wist het net met een voltreffer te raken. Daarna kantelde de strijd al snel en was het vooral de DZC cavalerie die op des vijands grondgebied de lakens uitdeelde. Er werd echter niet met scherp geschoten en alle losse flodders bleven ergens in het Wehlse doelgebied steken. De rood-witte sluipschutters deden aan de andere kant nogmaals van zich spreken zodat we tegen een lelijke maar niet hopeloze 2-0 aankeken.

De tweede helft was nog meer eenrichtingsverkeer, de erg fysiek spelende Wehlse defensie kon de DZC projectielen slechts met de grootste moeite tegenhouden, wat volgde was een waar spervuur van kansen op Wehls grondgebied. Toen langafstandsschoten het doel niet troffen, de omtrekkende bewegingen van de snelle geelblauwe cavalerie geen successen boekten volgde een man-tegen-man gevecht waarbij DZC de vijand in het eigen strafschopgebied trachtte te omsingelen. Een mooie veldslag, leuk voetbal om naar te kijken maar het succes bleef uit.
En uiteraard volgde er een wanhopige uitbraak, vanaf de achterlijn werd er bijna een Concordia speler bereikt maar besloot een heldhaftige DZC-er dan maar de eer aan onszelf te houden.

Tot het eind toe gestreden, 90 minuten lang de betere partij zijn en toch gaat er 3-0 de geschiedenisboekjes in. En blijft de vraag open waarom Wehl uitgerekend bij de inlijving 200 jaar geleden voor een geelblauwe vlag heeft gekozen terwijl ze op het voetbal-slagveld in rood-wit gehuld zijn…