DZC '68TeamsWedstrijdverslagenVoetbalgevecht in Dinxperlo eindigt onbeslist

Voetbalgevecht in Dinxperlo eindigt onbeslist

Na een eerste instantie leuk, maar later bij tijd en wijle grimmig voetbalduel hebben DZC’68 en DZSV afgelopen zaterdag (8/11) de punten gedeeld, het werd 2-2. Een goed combinerend DZC was in de eerste helft de betere ploeg, maar kon dat niet uitdrukken in doelpunten.
In de tweede helft kwam DZC niet meer aan voetballen toe en verloor het twee dure punten op de weg naar boven. Het was één van de leukste wedstrijden van vorig seizoen: DZSV – DZC’68 op het Sportpark ‘t Welink te Dinxperlo. DZC won met 3-1 door drie doelpunten van Ricardo Langeweg en zette daardoor een geweldige stap richting het kampioenschap. De meegereisde toeschouwers uit Doetinchem maakten zich dan ook op voor een mooie reprise. DZC stond in middenmoot en DZSV in onderste regionen, dus er was hoop op drie punten. De eerste helft was leuk kwam goed in de buurt van de wedstrijd van vorig seizoen, maar in de tweede helft had DZSV de messen geslepen en werd het een echt voetbalgevecht. Gevolg, zeven keer geel (waarvan één voor DZC) en veel blessures aan beide kanten. Tim Horstik was het belangrijkste slachtoffer (zware enkelblessure), al moet daarbij worden opgemerkt dat de betrokken speler van DZSV daar geen schuld aan had.

DZC kwam in de eerste helft goed uit de startblokken en ging meteen knap combinerend richting het doel van DZSV. Dat leverde meteen al een paar kleine kansjes op. In de 10e minuut was DZC binnen 10 seconden zeer dicht bij een doelpunt. Na een mooie aanval kopte Jordi Worm bijna binnen en pegelde Stephen Könnemann in de rebound net naast. In de 15e minuut maakte DZSV geheel tegen de verhouding in de 1-0; een harde voorzet van rechts werd door één van de verdedigers van DZC in eigen goal gewerkt. DZC was een tijdje van slag, maar pakte daarna de aanvallende draad weer op. Dat resulteerde in kansen en doelpunten. Zo schoot Thomas Kleinlugtebeld op de lat en maakte Tim Horstik vanuit een scrimmage de 1-1. Vrij kort daarna schoot Thomas Kleinlugtebeld zijn tiende treffer van het seizoen binnen, 1-2. DZC leek op weg deze voorsprong uit te bouwen, maar vlak voor rust kwam DZSV weer op gelijke hoogte, vanuit een hoekschop werd de bal snoeihard tegen de touwen gekopt. Ruststand 2-2.

De tweede helft was een hele andere dan de eerste helft. Een zeer strijdbaar DZSV maakte het een onrustig voetballend DZC erg lastig. DZSV zocht daarbij de grenzen op en dat resulteerde in veel verbaal geweld zowel in als rondom het veld. Het resulteerde in totaliteit ook in zes gele kaarten voor DZSV en één voor DZC. DZC creëerde nog wel enkele kansen, maar overtuigend was het niet. Ook niet na de dubbele wissel in de 60e minuut na de blessure van Tim Horstik. Voor hem kwam Ricardo Langeweg in het veld en Tolgahan Yayla werd gewisseld voor Mike Verkerk. Eindstand derhalve 2-2.

Zo verloor DZC in Dinxperlo niet alleen twee punten, maar ook Tim Horstik die na een lange periode in de basis was teruggekeerd. Jan Minkhorst, de voorzitter van DZC, gaf na afloop aan dat hij een ‘katterig’ gevoel had overgehouden aan de wedstrijd. Als je dat googled kom je onder meer op ‘een beetje ziek’. Dat zullen alle geelblauwe harten in Dinxperlo zich ook gevoeld hebben. Aanstaande zaterdag hebben de Isselmannen vrij en daarna wacht thuis Kloosterhaar. Hopen dat DZC dan een beetje is uitgeziekt en vol overtuiging begint aan een nieuwe klus !!

Opstelling DZC'68: Job Tadema; Jody Keuben (Nathan van Klaveren), Frank van Tent Beking, Jordy Nijholt, Jordi Worm; Stephen Könnemann, Nick Abbink, Luuk Jansen; Thomas Kleinlugtebeld, Tim Horstik (Ricardo Langeweg), Tolgahan Yayla (Mike Verkerk).