DZC '68TeamsWedstrijdverslagenVerslag van het 14e ANGELO RULES!!!

Verslag van het 14e ANGELO RULES!!!

Het gaat hier niet om die tekenfilm serie op Cartoon Network, nee deze kop slaat op onze eigen Angelo de Boer. Hij had zijn vizier op scherp en was met 60% van de dagproductie de man of the match.
DZC’68 begon prima aan de wedstrijd tegen de gastgever uit Aalten. De combinaties liepen vlot en na een minuut of 30 stond een comfortabele 0-2 tussenstand op het scorebord. De eerste goal werd gescoord door Kees, die daar overigens niets aan kon doen, de tweede was van Robert, die met een subtiele linkervoetbeweging een prima uitgangspositie voor de gasten creëerde. Nadat Pascal  uitstekend de bal breed legde op Angelo, die keurig achter de bal was gebleven, en laatstgenoemde de bal beheerst binnenschoof om de 0-3 aan te tekenen, leek de wedstrijd beslist. Maar de arbitrage gooide roet in het eten. Het uit het boekje gescoorde doelpunt werd geannuleerd en niet veel later werd een in buitenspelpositie afgerond doelpunt door AZSV wel goedgekeurd.  In beide gevallen ging de scheidsrechter af op eventuele vlagsignalen van zijn assistenten (Martin, geblesseerd uitgevallen en vervangen door Jerry, hield zijn vlag omlaag), dus consequent was hij in dat opzicht wel.

Hiermee brak een mindere periode van DZC ’68 aan en AZSV leek zijn kansen te ruiken. Pascal zat inmiddels met een blessure aan de kant, waardoor de geelblauwen met 10 man de eerste helft tot een goed einde moesten brengen. DZC beperkte zich tot counteren en vlak voor de thee resulteerde dit in een perfect afgeronde lob door Angelo op een dito pass van Jerry. Na dit doelpunt was er alleen nog tijd om af te trappen, waardoor met een marge van 2 doelpunten de rust werd bereikt.

De tweede helft brak aan en laatste man Appie (ja, echt!) probeerde zijn medeverdedigers scherp te houden.  Pascal strompelde inmiddels ook weer wat meters. Patrick keepte een uitstekende wedstrijd en wist met een ferme duik een zekere 2-3 uit de hoek de tikken. Even later was de rechtsvoor van AZSV alsnog spekkoper door een strak diagonaal schot in de verre hoek achter de kansloze DZC goalie te deponeren. Maar toen was Angelo het zat. Op een fenomenale voorzet van middenvelder Robert schoot hij de 2-4 binnen en 10 minuten voor tijd creëerde hij zijn eigen kans door de bal te onderscheppen en beheerst de 2-5 binnen te tikken.

De eerste driepunter van het seizoen betekende een verviervoudiging van het aantal punten. Deze dikverdiende overwinning voor de doetinchemmers geeft vertrouwen voor de toekomst. Volgende week Dieren 7.

Hendrik Haverkramp

Cast 25/10/14 in willekeurige volgorde:

Patrick, Rick, Hans, Appie, Martin, Tom, Alex, Robert, Angelo, Pascal, Kees, Jerry