DZC '68TeamsWedstrijdverslagenVerslag Champions League

Verslag Champions League

ZINDERENDE ZATERDAG !!!!!! Het zat in de lucht….het zonnetje scheen en de lucht was blauw. Vorige week moesten we het hoofdveld nog afkeuren wegens teveel nepgras, dus deze week werd het hoofdveld opnieuw aan een zware inspectie onderworpen. Maar dit keer kon het de toets der kritiek doorstaan want we vonden het kunstgras groen genoeg! Dat moest wel weer een zinderende zaterdag worden. En ja hoor….niets was minder waar.

De organisatie van de Pro Data Champions League had weer een aantal beroemde teams weten te contracteren die zeer aan elkaar gewaagd waren.. Juventus, Real Madrid, Ajax,  PSV, Feyenoord en  Barcelona.  Het beloofde een partij van wereldformaat te worden.

De staf van de week had alles tot in de puntjes voorbereid. Speciale dank gaat uit naar Leo die VIP (Very Important Person) is van de Champions League. Dankzij hem liggen alle tenues elke zaterdag weer gewassen en gestreken klaar voor onze toppers en hoeven we nooooit te zoeken naar de materialen die we nodig hebben.

Helaas beschikt het complex nog niet over de zo noodzakelijke doellijntechnologie maar dankzij het ‘scherpe oog’ van een aantal vaders lagen de lijnen er strak bij en hoefden we ons geen zorgen te maken of doelpunten onterecht goed-of afgekeurd zouden worden.

Naast de voetbalzaken hadden we ook nog FEESTzaken want KATE was JARIG geweest! En aangezien wij altijd wel  ‘in’ zijn voor een feestje hebben we gezongen alsof onze voetbalcarriere ervan af hing.! We kregen talloze telefoontjes uit de buurt met de vraag waar toch dat feestje was??  Gelukkig kwamen er geen klachten over buurtoverlast J.

Maar goed, als echte professionals gingen we daarna weer over tot de orde van de (voetbal)dag. De voetballers stonden te trappelen van ongeduld. Het startsein werd gegeven en daar gingen ze. Je kon goed zien dat ze van tevoren hadden afgesproken op welke positie ze zouden spelen. Dat deze talenten kennis van zaken hebben en weten waar ze over praten bleek wel toen er voorafgaand aan de wedstrijd door de wedstrijdleiding nog even een strategische voetbalvraag werd gesteld. De vraag was:  Als je de bal hebt, moet je hem dan altijd zelf houden of moet je soms overpassen als een andere speler vrij staat??  Unaniem gaven ze het juiste antwoord, namelijk natuurlijk moet je overspelen. Wat een simpele vraag….MAKKIE!!!

Uiteraard troffen we ook deze week weer twee geweldige spelers van de week aan in de catacomben van DZC’68. Het is toch wel een eervolle vermelding waard dat het de interviewer iedere week weer lukt om de meest bijzondere spelers voor de microfoon te krijgen!

Allereerst troffen we Soul. Soul is een bikkel. Tijdens een van de wedstrijden raakte hij geblesseerd waarna hij toch even naar de kant moest om zijn blessure te laten behandelen. Na wat intensieve interventies van de clubfysio kon hij toch gelukkig weer verder spelen. En dit blessureleed weerhield hem er niet van om toch een interview te geven. Soul is voor Manchester United. Dat komt omdat hij daar speciale connecties heeft. Heeft iets met Alex te maken. En dan gaan al onze bellen rinkelen want als je Alex hoort, dan denk je aan Doetinchem, nietwaar? Tja mensen, als je maar de juiste connecties in het leven hebt dan komt alles goed. Het lievelingseten van Soul is…..tatatrataa…ja hoor! FRIET!! (ik zie het frietaandeel al weer stijgenJ).  Maar hij gaat niet alleen voor friet… nee,  hij gaat zeker ook voor de pasta MET speciale saus van papa. (hoho,  een concurrent voor mijn frietencarriere!)

Soul wordt later profvoetballer bij…AJAX. Dat vind ik dan weer geweldig. Ben je voor Manchester , ga je toch voor Ajax voetballen. Soul super hoor, want dan kunnen die tenminste ook weer eens een keertje winnen. Ik vraag nog op welke positie hij dan gaat voetballen en dat wordt het middenveld. Want dan kun je tenminste vooruit EN achteruit!

Vervolgens krijgen we Lyjairo te spreken. Lyjairo ziet er nog zo fit als een hoentje uit. Het is hem niet aan te zien dan hij al 5 wedstrijden’ in de benen’ heeft. Uiteraard vraag ik hem ook naar zijn toekomstplannen en daar hoeft hij niet lang over na te denken. Lyjairo wordt namelijk MESSI. Uh, nu is de interviewer toch enigszins uit het voetbalveld geslagen want uh.. uh… hoe word je nou MESSI??!!       Je bent Lyjairo en je wordt Messi… hm…daar moet ik nog eens even mijn hoofd over breken. Hij gaat dan later ook als Messi bij Barcelona voetballen.!  Ik vraag hem nog ven hoe dat moet want als je in Nederland woont, hoe doe je dat dan? Dan moet je in Spanje voetballen maar dan woon je hier. Lyjairo schudt zijn hoofd, wat kunnen die grote mensen toch altijd ingewikkeld denken. Die zien ook overal problemen. Hij vertelt dat hij dan gewoon met het straaljagertje gaat. Dus effe straaljagertje op en neer, dus geen zorgen over het vervoer.  Nou, dat is helemaal geweldig  want hij wordt zowieso even GOED als Messi dus  Barcelona …dont worry….het komt goed…. Jullie toekomst is zorgeloos.  Het lievelingseten van Lyjairo is pizza salami. Die koop je in de winkel en dan moet die in de oven. Anders issie koud en dan kun je de pizza niet eten. Hierna dank ik hem hartelijk voor dit interview.  Maar dacht ik dat ik klaar was, dan vergis ik me lelijk want Lyjairo, scherp als hij is, herinnert mij eraan dat ik nog vergeten ben te vragen op welke positie hij gaat spelen. Dat is natuurlijk een beetje dom van mij om dat te vergeten dus  hier komt ie dan alsnog; hij gaat op het middenveld voetballen. Want ook hij kan dan zowel vooruit rennen als achteruit en dan heb je alle ballen!

Tot volgende week! Annabel