DZC '68TeamsWedstrijdverslagenVerslag Champions League

Verslag Champions League

Tjonge jonge, het leek wel of we in Spanje waren deze zaterdag! Wat een prachtige dag was het! Maar ‘vamos a la playa’ was er niet bij. Nee, voor ons was het ‘vamos a la voetbalveld’!

Het plan was om op het hoofdveld te starten maar na enige inspectie werd dat door ons afgekeurd. Het bleek dat er teveel nepgras was, dus vertrokken we naar het onvervalste trainingsveld achter de kantineJ. Uiteraard lag dat er stralend bij en konden we beginnen aan een van onze vele zegereeksen
Onze Pro Data Champions League blijkt een geweldige trekpleister voor getalenteerde spelers.

En dan praten we niet alleen over voetbaltalentjes maar zeker ook over kwebbeltalentjes, graspluktalentjes, hardlooptalentjes en gezelligheidstalentjes. Met zo’n brede selectie kunt u zich voorstellen dat wij het maximale uit de ploeg kunnen halen. En dat is ook belangrijk aangezien wij als voorbeeld dienen voor bijvoorbeeld de twee teams die dinsdagavond aantreden namelijk Ajax en Barcelona.  Frank (de Boer, trainer van Ajax) heeft  intussen de kunst bij ons enigszins afgekeken.   Met name ons positiespel is toch elke keer weer een boeiend gegeven waar anderen veel van kunnen leren.
Verder hebben we Frank geadviseerd gewoon altijd te blijven lachen, ook als het tegenzit.

En zoals je op de foto kunt zien, heeft hij dat advies ook al opgevolgd. Ook hebben we aangegeven dat hij in een dergelijke wedstrijd niet RESULTAATgericht moet coachen maar TAAKgericht. Als iedereen doet wat hij moet doen, kan je nooit teleurgesteld zijn.  Zie ook www.dzc68.nl/positief-coachen. Tool 3.

Maar goed, over naar het hoogtepunt van de week namelijk de SPELERS VAN DE WEEK!  Maar liefst twee toppers die deze week beiden uitkwamen voor Barcelona konden we tackelen voor een diepte-interview. En zo’n kans laat deze reporter natuurlijk niet lopen, dat begrijpt u!

Allereerst spreken we Milan. Milan is voor Barcelona. Nou, dat  kwam even goed uit want hij speelde ook voor Barcelona dit keer!. Hij is vooral voor Barcelona omdat hij Messi de allerbeste voetballer vindt. Nou Milan, Messi is best goed hoor, maar jij kan er ook wat van!! Laat Messi maar oppassen! Want we hoorden al dat jij ook profvoetballer wordt later. En dan natuurlijk bij Barcelona! Das heel mooi en dan heb je bij ons alvast geoefendJ. Milan wordt verdediger. Hij gaat ballen tegenhouden. In dat geval kan Messi nog even opgelucht ademhalen want die is immers aanvaller. Milan houdt heel erg van patatjes met een frikandel. Mmmmm lekker!

En dan spreken we Levi. Levi is voor AJAX. Hij vindt ze heel erg goed en ze horen bij Nederland.      Nou, dat zijn hele goede redenen om voor Ajax te zijn. Wie de trainer van Ajax is, weet hij zo even niet maar dat maakt ook niet uit want tegen de tijd dat Levi daar speelt, is de huidige trainer al lang weer oud nieuws. Zo gaat dat nou eenmaal in de voetballerij. En tot het zover is heeft hij natuurlijk de allerbeste trainer van de wereld namelijk de ‘one and only’ Paul Rijks. Wie wil dan nog Frank als je Paul hebt, nietwaar??!! Het lievelingseten van Levi is…..ja hoor!! Frietjes met een frikandel! Alweer eentje. Even als vorig jaar zijn frietjes  opnieuw topscoorder’ favoriet eten van de Champions League spelers’.  Vorige jaar opperde ik al om te gaan investeren in de frieten van de Champions League maar ik geloof steeds meer dat ik dat ook echt maar eens moet gaan doen. Dan word ik nog eens schathemeltjerijk en dan heb ik elke zaterdag Costa Spanje aan LA PLAYA!!

Maar voor nu back to reality! En die reality is; tot volgende week! Groeten Annabel