DZC '68TeamsWedstrijdverslagenSPELERS DZC ’68 14 LOPEN ALS RATTI IN DE VAL

SPELERS DZC ’68 14 LOPEN ALS RATTI IN DE VAL

Het knusse Kranenburg was deze middag het decor voor een prachtige nazomerdag. En dat nota bene  op dierendag, een dag dat je lief bent voor dieren, dus blijkbaar ook voor ratti.

Maar even zonder gekheid, DZC bakte er werkelijk helemaal niets van. Ratti, geen hoogvlieger, was bijna de gehele wedstrijd heer en meester. Het eerste halfuur konden de doetinchemmers nauwelijks gevaar stichten en het was aan keeper Patrick te danken dat de marge beperkt bleef tot twee. Kees was niet okselfris aan de wedstrijd begonnen. Kees vertelde dat hij last had van “hem string”. Praten is blijkbaar niet zijn specialiteit, maar goed Kees had dus last van zijn string. Trek dan wat anders aan zou ik zeggen.

Onur kreeg al vrij snel last van zijn Lies (is dat je vriendin Onur?) We weten niet al te veel van hem, hij is sinds een blauwe maandag tot deze talentvolle selectie toegetreden. Spits Pascal stond op een eiland, en kwam daar alleen vanaf om zijn teamgenoten “moed” in te praten. Daar had hij ook alle tijd voor, want bruikbare ballen waren op één hand te tellen. Alleen het laatste kwartier leken de gasten zich te herstellen, zonder overigens tot grote daden te komen. Op de 2-0 voorsprong voor de thuisploeg bij rust was dan ook niets af te dingen.

Na de thee probeerde DZC de rollen om te draaien, Het ging faliekant mis. Al binnen 5 minuten werd de 3-0 gescoord, nadat Jerry de bal zodanig uitverdedigde, dat deze via de knie van een Ratti-aanvaller achter de kansloze Patrick verdween. Ratti liep uit naar 6-0, er werd ze geen strobreed in de weg gelegd.  Illustrerend was het doelpunt, waarbij een Ratti=verdediger ongehinderd door het centrum opkwam en plots oog in oog stond met Patrick. De prima fluitende scheidsrechter slikte er zelfs bijna zijn fluit van in. Vlak voor tijd trapte Patrick de bal in de richting van Pascal, die er wel  raad mee wist.  Hij schoof de bal, na een mooie loopactie achter de kansloze Ratti-doelman en redde de eer voor de gasten. Maar gelukkig hebben we de foto’s nog.

Cast 04/10/14 in willekeurige volgorde:

Patrick, Jerry, Onur, Theo, Martin, Hans, Alex, Erwin, Robert, Tom, Pascal, Kees