DZC '68TeamsWedstrijdverslagenJO19-3 verliest nipt in topwedstrijd tegen DVV

JO19-3 verliest nipt in topwedstrijd tegen DVV

Vandaag stond er nogmaals een thuiswedstrijd op het programma voor JO19-3. Mooi affiche tegen het Duivense DVV JO19-4. Op het hoofdveld zowaar. In de voorjaarszon werd onder aanvoering van arbiter Geurds een heuse openingsceremonie op de mat gelegd. Inclusief een minuut stilte uit respect voor het Duivense Jan Spaan. Met 65 jaar vrijwilligerswerk een waar clubicoon.
Al kort na de aftrap bleek de vorige wedstrijd nog invloed te hebben: keeper Glen betrad het veld met door GSV opgelopen gekneusde ribben maar moest tijdelijk worden vervangen tot de pijnstilling begon te werken. Inval goalie Damian zag een slordigheidje in de DZC achterhoede al snel achter zich in het net eindigen. Jammer want er werd prima gevoetbald en het beloofde een mooie voetbalmiddag te worden.
Met de terugkomst van Glen tussen de lijnen stond het organisatorisch ook meteen weer goed en de eerste helft kenmerkte zich verder door veel inzet en goed voetbal. Van beide ploegen zodat er met 0-1 op het scorebord aan de rust moest worden begonnen.

Voorzichtige complimenten in de rust en nog meer gretigheid bij de aftrap van wat een heel erg leuke tweede helft zou worden. DZC voelde dat er meer in zat en verlegde de accenten steeds meer op de aanval. Het zou niet tot de gelijkmaker of tot winst leiden, maar wat konden we genieten van dit voetbal!! Alles op de aanval, de defensieve risico’s voor lief nemend, het zorgde allemaal voor een geweldige pot voetbal met volop kansen. Dat DVV ondanks een schot op de paal en op de lat niet verder uit kon lopen kan de verdienste genoemd worden van de 1-op-1 spelende verdediging. En prachtige reddingen van “Ibupro-Glen”.
De DVV defensie bleek helaas een onneembare horde en ook de wedstrijdbal ging verloren ‘richting nieuwbouw’, maar we winnen er een herinnering aan een mooie voetbalmiddag mee.

Of zoals een Duivense ouder terecht opmerkte “U staat hier een enorm leuke middag te hebben”.
Volgende week staat de revanche tegen VIOD JO19-3 op het programma. Net als in het najaar op Sportpark Dichteren. Tot dan!