DZC '68TeamsWedstrijdverslagenJO19-3 beleeft een klein Didams drama

JO19-3 beleeft een klein Didams drama

Didams drama.
U heeft het nog tegoed: verslag van een klein Didams drama. Eerste competitiewedstrijd van het voorjaar voor @DZC68JO193. Met duidelijk de winterstop nog in de benen beginnen de boys voorzichtig te voetballen. Alsof het nog altijd glad is…
Al snel blijkt het TE voorzichtig want de Diemse u-weet-wel weten messcherp te profiteren van gerommel in de blauwgele achterhoede, die verbaasd achterom moet kijken om de bal over de lijn te zien rollen.

DZC doet nog wel wat terug maar blijkt de hele wedstrijd niet in haar normale doen. Bovendien ontpopt de Didamse scheidsrechter een onverwachte tegenstander door tot 3 maal toe een duidelijke buitenspelsituatie te negeren. Zelfs het van tevoren attenderen op de buitenspelpositie door onze laatste man kan deze arbiter van dienst niet overtuigen dat bij dit spel de spelregels gevolgd dienen te worden. Frustrerend voor spelers die verplicht worden een spelregelbewijs te halen en slecht voor de club die ons vorig seizoen nog trakteerde op een heel goede scheidsrechter.

Gevolg is een lelijke 4-1 eindstand, geen lekker begin van een voorjaarscompetitie. Gelukkig kan dat alleen nog maar beter worden. Volgende week eerst een besloten training, want hoewel bij DZC’68 op carnavalszaterdag alles drooggelegd wordt (voetballend in elk geval), zal JO19-3 een anti-kater-training afwerken.