DZC '68TeamsWedstrijdverslagenDZC JO19-3 heeft recept voor een voetbalmiddag.

DZC JO19-3 heeft recept voor een voetbalmiddag.

Wat is er nodig voor een leuke voetbalmiddag?

Natuurlijk is het begin februari en moet Koning Winter meewerken, maar de vorst had zich gelukkig even teruggetrokken. Het gevolg was een echte Hollandse grauwe voetbalmiddag. lekker!
De bal. Na 2 maanden weer vers uit het net en natuurlijk te hard opgepompt na een lange winterstop.
En een veld. Deze middag nummer 4. En wie door de moddersporen heen kijkt ziet dat de velden ‘over het water’ er keurig bijliggen als een goed verzorgde groentetuin.

Het recept vereist verder een arbiter met evenveel passie voor het spelletje als de jongelingen die hij moet gaan ‘arbiteren’. Zo een die vooraf zelf nog graag een balletje trapt om de knietjes te testen.
Tegenstander. Nog op het laatst een prima sparringpartner gevonden in de eigen JO17-3. Spelers kennen elkaar al jaren, zijn aan elkaar gewaagd en het beloofd een spannende mix te worden.
Daarna neemt men 11 spelers, liefst iets meer. In een periode van open dagen vaak lastig te verkrijgen, maar niet bij JO19-3! Iedereen wil weer voetballen, met een erg goed gevulde reservebank tot gevolg.
Dit geheel begon tijdens de warming up al lekker te pruttelen, waarna het laatste ingrediënt kon worden toegevoegd: opstelling en spel-opdracht. En natuurlijk een mespuntje peper-in-de-je-weet-wel-waar.

En dan de wedstrijd, het begin was niet veel soeps. Beide teams waren afwachtend en keken het even aan. Met een licht speloverwicht voor onze JO19-3, maar al snel kwam JO17-3 beter in de wedstrijd en ging het gelijk op. Over en weer kansen totdat JO17-3 uit een vrije trap kon profiteren van een defensief misverstand bij JO19-3 en men de bal zo over de doellijn liet rollen.
De ban leek gebroken want JO19-3 begon te voetballen. Leuke combinaties, mooi ‘verzorgd’ voetbal en als snel een beauty van een doelpunt waarmee onze aanvoerder de balans weer in evenwicht bracht. Zo mooi dat het een foto in het kookboek waard was.

De wedstrijd begon nu goed op te warmen, JO19-3 kwam verdiend op voorsprong maar bleek vooral erg goed in het missen van opgelegde kansen. Daarentegen was JO17-3 veel uitgekookter in de afronding, wat resulteerde in de 2-3 en zelfs in de 2-3.
Langzaamaan begon ook door te dringen dat dit slechts het voorgerecht van een voetbal-voorjaar is, conditie en inzet kunnen nog wel wat smaakversterker gebruiken.
Met zo’n recept kan het slechts een heel sportieve wedstrijd zijn, chef-kok Geurds hoefde opvallend weinig op te treden en zo kreeg het publiek een uiterst smaakvolle middag opgediend. Bij de familie Schenk zal er ongetwijfeld nog over worden nagetafeld.

Al met wordt de soep niet zo heet gegeten als zij wordt opgediend, maar we kunnen erg blij zijn dat we voor het hoofdgerecht nog wat snufjes kunnen toevoegen, want volgende week staat de eerste competitiewedstrijd op het menu. Na dit voorafje kunnen we in elk geval concluderen: dit smaakt naar meer!!