DZC '68TeamsWedstrijdverslagenDZC'68 speelt zichzelf uit wedstrijd

DZC'68 speelt zichzelf uit wedstrijd

Het eerste elftal van DZC ’68 heeft in eigen huis met 2 - 4 verloren van IJVV uit IJsselmuiden. De Doetinchemmers wilden afgelopen zaterdag dolgraag drie punten binnenhalen, maar in dat enthousiasme kregen ze het deksel op de neus, met name door eigen fouten de tweede helft van de wedstrijd. IJVV kwam voor de tweede maal dit seizoen goed weg in de laatste minuten van de wedstrijd.
DZC’68 begon aan de wedstrijd in de wetenschap dat een overwinning noodzakelijk was in de strijd om zowel de bovenste plaatsen in het algemene rangschikking als in de 2e periode. De mannen begonnen in tegenstelling tot de heenwedstrijd (3 – 1 achter na 12 minuten spelen) geconcentreerd aan de wedstrijd. Goed georganiseerd werd IJVV teruggeduwd op eigen helft. Met name over de linkerkant kwam DZC'68 goed door, maar ontbrak vooralsnog de goede eindpass.

Plotseling speelde Thomas Kleinlugtebeld zich in de 28ste  minuut vrij voor de keeper, maar hij schoot de bal naast. Nog geen minuut later stuurde Rutger Ebbers Kustrim Simnica diep en vanuit de rechterkant van het strafschopgebied schoot hij de bal in de lange linkerhoek van het doel : 1 – 0. IJVV kon daar in de eerste helft één grote kans tegenover stellen. In de 43ste min hadden de IJsselmuidenaren op 1 – 1 kunnen komen. Voor een leeg doel miste de spits de scherpte en schoot naast.

Vlak na rust (in de 46ste min) had DZC’68 de wedstrijddeur op slot moeten gooien. Na een prima aanval kwam de bal voor de voeten van de volledig vrijstaande Kleinlugtebeld. Hij schoot echter vanaf één meter voor de doellijn hoog over.

Omdat DZC'68 de marge niet kon vergroten bleef IJVV geloof houden in een betere afloop. In de 66ste  min vloerde Job een doorgebroken spits van IJVV. Het leverde een rode kaart op voor Job en een strafschop voor IJVV, die koel werd benut door de topscorer Chiel Buikema. Nog geen zes minuten later profiteerde Ton Bruintjes van een fout in de Doetinchemse defensie : 1 – 2. Ondanks deze dreun bleef DZC'68 proberen een beter resultaat te bewerkstelligen. De opkomende Stephan Könnemann bracht DZC met een schitterende uithaal van een kleine 50 meter (!) op gelijke hoogte : 2 – 2. Met nog 10 minuten te spelen verwachtten de thuissupporters, dat DZC'68 wat “zuiniger” zou gaan spelen om zo het gelijke spel over de streep te trekken. Niets wat minder waar : onze mannen gingen voor de winst, ondanks de numerieke minderheid in het veld.

Dit kwam DZC uiteindelijk duur te staan. Enerzijds de ruimte in de rug van de verdedigers en de drang naar voren van de middenvelders leidde tot goals voor IJVV in de laatste vijf minuten van de wedstrijd.

Volgende week zal DZC’68 in Enter tegen Enter Vooruit het beste beentje voor moeten zetten om de nare smaak van twee nederlagen op rij weg te spoelen.

De opstelling : Job Tadema; Jody Keuben, Stephen Könnemann, Frank van Tent Beking © en Jordy Nijholt; Nick Abbink, Luuk Jansen en Rutger Ebbers(80. Corné de Waard); Togahan Yayla (66. Melvin ter Braak), Kustrim Simnica (80. Ricardo Langeweg) en Thomas Kleinlugtebeld.