DZC '68TeamsWedstrijdverslagenDZC'68 1 wint eerste competitieduel

DZC'68 1 wint eerste competitieduel

DZC ’68 is op zaterdag 03 september 2016 prima begonnen aan de nieuwe competitie door met 3 – 0 te winnen van OZC. De Ommense ploeg was kansloos tegen de mannen van de nieuwe trainer/coach Stéven Verheijen.
Het eerste elftal heeft een behoorlijke metamorfose ondergaan. In vergelijking met vorig seizoen trok onmiddellijk het nieuwe thuistenue de aandacht. Een prachtig nieuw onderwerp in de traditionele DZC kleuren geel – blauw was mogelijk gemaakt door onze kledingsponsor All Sportswear samen met het kledingmerk Errea en op de borst de naam van onze nieuwe hoofdsponsor REBO ERA Makelaars.

Ook in de bemensing van de staf waren er de nodige wijzigingen te bespeuren. Arthur Isselman is vertrokken naar OBW in Zevenaar en Stéven Verheijen heeft het Winterwijkse FC Trias verruild voor onze A-selectie. Ook assistent trainer Stephen Könnemann is nieuw in de staf. Gelukkig zijn er daar ook nog de vertrouwde en deskundige mannen :  Marvyn, Matthijs, Pascal, Jan-Henk en Anne, die de staf compleet maken.

En dan de selectie… Ook hier toch een aantal vertrouwde namen verdwenen. Jordy Adriaanse gestopt, Wout Blasman is overgestapt naar hoofdklasser Silvolde en Jordi Worm is bij vrienden in het 4de team gaan voetballen. Thomas Kleinlugtebeld is afgereisd naar de paralympics in Rio om te proberen een Olympische medaille te winnen met het Nederlandse CP voetbalteam en is dus voorlopig niet beschikbaar.

Verheijen startte tegen OZC met een splinternieuwe aanval. Meron Zehaye, Max Riekel en Corné de Waard waren aangewezen om het de Ommense verdediging lastig te maken. Ook was er een opmerkelijke plek ingeruimd voor Tolgahan Yayla aan de linkerzijde van het team. Ook opvallend : de aanwezigheid in de basis van de broers Corné en Mathijs de Waard.

In de aanloop naar de competitie was er in de beker een 100% score behaald tegen Vorden (2 - 0), FC Zutphen (1 – 0) en Helios uit Deventer (7 – 2). Dit heeft de ploeg vertrouwen gegeven naar de competitie. Als één ding duidelijk was geworden, dan was het wel de brede selectie waaruit Verheijen dit seizoen kan kiezen.

De geel-blauwen startten geconcentreerd en dat leidde al snel tot controle over de wedstrijd. Het spel speelde zich voornamelijk al op de Overijsselse helft. In de eerste 20 min leverde het veldoverwicht twee kopkansen op voor Max Riekel en Nick Abbink. Beide kopballen vlogen over de deklat heen. In minuut 37 ontrolde zich een mooie aanval over de linkerkant. Een prachtige individuele actie van Meron Zehaye leverde een mooi passje op naar Rutger Ebbers. De assist van Meron werd prachtig bij de eerste paal in de verre bovenhoek gedeponeerd. Een mooi eerste competitiedoelpunt van DZC stond op het scorebord.

De tweede helft leverde eenzelfde spelbeeld op : een aanvallend DZC en een vanuit de organisatie en teruggetrokken spelend OZC. Een individuele actie van de ingevallen Lucas de Graaf leidde tot een overtreding van de rechtsback van OZC bovenop de vanuit DZC oogpunt linker strafschopgebied zijlijn. De prima leidende arbiter Kaya wees terecht naar de stip. Meron Zehaye mocht de trekker overhalen en deed dat bekwaam : 2 – 0.

Een prachtig afstandsschot in de 73e min van opnieuw Meron leidde tot de 3 – 0 eindstand.

Prachtige acties van Lucas de Graaf (een om in te lijsten) en Luuk Jansen misten het doel helaas. OZC was uiteindelijk niet in staat een vuist te maken tegen dit DZC ’68 en gingen zonder punten terug naar Ommen.

Een prima begin, dat natuurlijk een goed vervolg verdient.

Volgende week speelt DZC ’68 1 haar tweede competitiewedstrijd tegen v.v. Den Ham, dat ook  drie punten overhield in een uitwedstrijd tegen ZAC in Zwolle. Aanvang op zaterdag 10 september in Den Ham : 14.30 uur

Scoreverloop :

37 minuut        1 – 0 Rutger Ebbers
63 minuut        2 – 0 Meron Zehaye (p)
73 minuut        3 – 0 Meron Zehaye

De opstelling : Job Tadema; Jody Keuben, Sergio Keurntjes, Robin Faber © en Tolgahan Yayla; Nick Abbink, Mathijs de Waard en Rutger Ebbers (75. Luuk Jansen); Corné de Waard (75. Belend Shekho), Max Riekel (60. Lucas de Graaf) en Meron Zehaye