DZC '68TeamsWedstrijdverslagenDZC'68 1 verliest duel met koploper in het eerste kwartier

DZC'68 1 verliest duel met koploper in het eerste kwartier

Het eerste elftal van DZC ’68 heeft in eigen huis met 1 -2 verloren van FC RDC. De fusieclub uit Deventer haalde met deze overwinning de 1ste periodetitel binnen. De Doetinchemmers hebben na 8 gespeelde wedstrijden 11 punten verzameld (11 minder dan de huidige koplopers).
Voorafgaande aan DZC 68 1 – FC RDC 1 was op het kunstgrasveld de wedstrijd DZC ’68 2 tegen Excelsior ’31 3 gespeeld. De uitslag van 2 – 0 en hiermee haalden de onzen de 1ste periodetitel binnen. Vanaf deze plek een felicitatie naar de spelersgroep en het begeleidingsteam. Proficiat !

In het begin van de wedstrijd DZC ’68 1 – FC RDC hadden de geel-blauwen veel moeite de goede organisatie te vinden tegen de met veel beweging spelende en hoog druk zettende tegenstander. De hoge balcirculatie, die blauwpaarse formatie van Robert Slinkman , op de mat legde had tot gevolg dat de DZC-ers overal  een stap te laat in de organisatie kwamen te staan. Dat leidde tot een snelle 0 – 2 voorsprong voor RDC. In de 6de minuut viel de 0 – 1 door miscommunicatie in het Doetinchemse verdedigingsblok en de 0 – 2 in de 12de minuut kwam tot stand door een tegendraadse kopbal na het eerder genoemde vloeiende circulatievoetbal.

Met nog 78 minuten op de klok herpakte DZC zich knap door toch de goede organisatie te vinden en kwam naarmate de eerste helft vorderde steeds beter in de wedstrijd. Dit leidde direct tot kansen (doelpogingen) een bal op de lat (Thomas) uit een prachtig genomen vrije trap in de 15de min, in de 35ste minuut had Tolgahan een doelpoging van een meter of zes. Op beide inzetten had de RDC keeper prachtige reflexen in huis. In de 41ste minuut kreeg Jordi Worm nog een goede kans om de score voor DZC een dragelijker aanzicht te geven. Maar ook dit keer viel de tegentreffer niet.

Toch kwam de 1 – 2 nog voor rust tot stand. In de 45ste min kwam een prima genomen corner van Thomas op het hoofd van één van de verdedigers van RDC en de bal vloog met een curve over de doellijn. Na enige discussie of de bal al dan niet over de doellijn zou zijn geweest besliste scheidsrechter Visser dat dit inderdaad het geval was geweest.

DZC kwam gemotiveerd en met twee invallers de kleedkamer uit. Dit leidde tot veel strijd en uiteindelijk tot een mooi voetbalgevecht. DZC, dat probeerde met veel druk de gelijkmaker tot stand te brengen en de Deventenaren, die met man en macht de overwinning veilig wilden stellen. Het was voor het publiek een mooi duel om naar te kijken; helaas voor het thuispubliek kwam de gelijkmaker uiteindelijk niet tot stand en voor de meegereisde RDC supporters kon de 1ste periodetitel worden gevierd, zonder dat RDC in de tweede helft nog tot grootste daden was gekomen.

Onze felicitaties voor FC RDC met de prijs, maar de complimenten mogen ook naar onze ploeg voor de prachtige manier waarop er alsnog na de 0 – 2 de wedstrijd is opgepakt.

Volgende week staat de streekderby DZSV 1 – DZC ’68 1 op het programma in Dinxperlo.

De opstelling : Job Tadema; Thijs Aaldering, Stephen Könnemann, Frank van Tent Beking © (79. Jordy Nijholt) en Jordi Worm; Nick Abbink, Luuk Jansen en Rutger Ebbers; Tolgahan Yayla (46. Mike Verkerk), Ricardo Langeweg (46. Tim Horstik) en Thomas Kleinlugtebeld