DZC '68TeamsWedstrijdverslagenDZC'68 1 kan het nog!

DZC'68 1 kan het nog!

DZC ’68 heeft op zaterdag 05 december 2015 laten zien dat ze het scoren niet verleerd zijn. Het werd in eigen huis maar liefst 5-1 tegen Hulzense Boys uit Hulsen. Daarmee sloot DZC een mindere periode af met een mooie overwinning.
Er zat afgelopen zaterdag de nodige druk op deze wedstrijd. Niet alleen DZC realiseerde zich dat er gewonnen moest worden; ook Hulzense Boys kon zich niet permitteren om de punten in Doetinchem achter te laten. Beide ploegen hadden min of meer op hetzelfde moment wat haperingen ondervonden in de strijd om de bovenste plaatsen. Hulzense Boys had dan nog wel de 1ste periode in de wacht gesleept met een overwinning op IJVV (DZC kwam toen niet verder dan een 0 - 0 gelijkspel tegen Dieren), maar daarna kwam ook bij deze ploeg de sleet erop.

Beide trainers waren het erover eens dat het tij gekeerd moest worden. De jarige Arthur Isselman sprak zijn vertrouwen uit in de ploeg van de laatste weken en  ging de wedstrijd in met één mutatie in de defensie : Jody Keuben keerde terug in de basis voor de geblesseerde Jelle van Rinsum.

DZC maakte van begin af aan duidelijk dat er niets te halen was in Doetinchem. Compact spelend zette DZC gelijk druk op de Hulzense defensie. Dit resulteerde in de 4de minuut tot een kans voor Thomas Kleinlugtebeld. Vanaf links schoot hij op de vuisten van de Hulzense goalie. Ondanks het overwicht van de thuisploeg was het moeilijk om tot meer kansen te komen. Ook de roodhemden wisten zich geen echte kansen te creëren en het duurde dan ook tot de 30ste minuut voordat DZC weer dreigend was. Jordi Adriaanse werd op rechts diep gestuurd. De vleugelaanvaller had een prima voorzet in huis, die maar net gemist werd door Wout Blasman. Omdat Wout er net naast zat, kwam de meegelopen verdediger toch in de problemen en raakte de bal maar half, waardoor Wout opnieuw in stelling werd gebracht. Ditmaal kon Wout de bal in het dak van het doel tikken : 1-0. Toch wel een belangrijk moment voor de Doetinchemmers, die met deze goal “het droog staan” doorbraken. Er ging een golf van opluchting over Sportpark Zuid. De ban was gebroken. Deze goal kreeg een mooi vervolg in de 39ste  minuut. Een corner vanaf de rechterkant van Thomas Kleinlugtebeld kwam vol op het voorhoofd van de inlopende Wout Blasman. Hij plaatste de kopbal hard tegen het net achter de kansloze keeper van Hulzense Boys : 2-0. Toch lekker om met deze stand op het scorebord naar de thee te gaan.

Het begin van de tweede helft kende een mindere fase. Veel onnodig balverlies aan beide kanten. Hulzense Boys probeerde DZC achteruit te duwen, wat gedeeltelijk ook wel lukte. In de 65ste minuut brak DZC ’68 uit over de rechterkant via Luuk Jansen. Luuk kon de bal vlak voor de achterlijn terug leggen op Rutger Ebbers, die de bal niet helemaal gelukkig raakte. Wout, die met zijn rug naar het doel stond, kon de bal met het hoofd verlengen. Doordat de keeper hier niet op rekende plofte de bal naast hem in het doel : 3-0. Door concentratieverlies in de Doetinchemse defensie kon Hulzense Boys iets terug doen in de persoon van de volledig vrijstaande Gijs Meijerink : 3-1. Vlak daarna kwam DZC ’68 tot de mooiste aanval van de middag. Jordi Adriaanse speelde zich prachtig vrij aan de rechterkant van het strafschopgebied. Op volle snelheid paste hij de bal breed op de inlopende Wout Blasman. Een prachtige goal! Helaas kende deze actie geen genade bij de Hulzense assistent- scheidsrechter. Hij vlagde voor buitenspel. Volgens velen ten onrechte, omdat Wout prima achter de bal was gebleven.

Toch werd het even later 4-1. Thomas sneed over de rechterkant door de defensie en werd daarbij gevloerd door de linksback. Geen discussie : strafschop. Luuk Jansen schoot de bal onberispelijk in de linker beneden hoek (Zie beelden hieronder)
Het slotakkoord kwam van Kustrim Simnica. De aanvaller was in het veld gekomen na een publiekswissel voor Wout Blasman. Kustrim was scherp en bracht de 5-1 op het scorebord.

DZC ´68 beloonde zichzelf met een puike overwinning. Na afloop blije gezichten bij zowel de spelers als de technische staf. De ploeg had vanmiddag pal gestaan. Proficiat mannen! Op naar volgende week.

Tot slot een compliment voor de scheidsrechter, dhr. Wenneker, die op uitstekende wijze leiding gaf aan deze wedstrijd.

Volgende week speelt DZC ’68 1 opnieuw een thuiswedstrijd tegen SVI uit Zwolle. Dit is de laatste wedstrijd in competitieverband in 2015. Aanvang 14.30 uur.

Scoreverloop :
30e minuut        1-0     Wout Blasman
39e minuut        2-0     Wout Blasman
65e minuut        3-0     Wout Blasman
70e minuut        3-1     Gijs Meijerink
79e minuut        4-1     Luuk Jansen (pen)
88e minuut        5-1     Kustrim Simnica

De opstelling : Job Tadema; Jody Keuben, Sergio Keurntjes, Robin Faber © en Frank van Tent Beking; Nick Abbink, Luuk Jansen en Rutger Ebbers; Thomas Kleinlugtebeld, Wout Blasman (82. Kustrim Simnica) en Jordi Adriaanse (75. Tolgahan Yayla).