DZC '68TeamsWedstrijdverslagenDZC’68 viert terugkeer in de 2e klasse met overwinning

DZC’68 viert terugkeer in de 2e klasse met overwinning

Afgelopen zaterdag (6/9) speelde het eerste elftal van DZC’68 haar eerste competitieduel in de 2e klasse. Het won daarbij verdiend met 1-0 van Dieren. Matchwinnaar was Thomas Kleinlugtebeld.
‘DZC’68 terug van weggeweest’ was de mooie opening van Supportersblad van afgelopen zaterdag. Dat terug van weggeweest had niet alleen betrekking op de terugkeer in de 2e klasse, maar ook voor een aantal spelers, zoals bijvoorbeeld Thomas Kleinlugtebeld en Kushtrim Simnica. Daarnaast keerde ook Pascal Hertogh terug als team manager. Maar natuurlijk waren er ook nieuwe gezichten te bekennen, met name in de technische staf. Zo maakten Marvyn Barzuwa en Jeroen Jansen hun debuut als assistent trainer van onze hoofdtrainer Arthur Isselman.

Altijd spannend zo’n eerste wedstrijd in de competitie, vooral als je vorig jaar het hele seizoen koploper bent geweest en ongenaakbaar kampioen bent geworden. De voorbereiding was gedegen en er was door de technische staf niets aan het toeval over gelaten om een ingespeeld en conditioneel sterk team op de been de brengen, dit om de ouverture in de 2e klasse met goed gevolg af te sluiten. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. Wat brengt ons dit nieuwe seizoen en wat kan dit DZC tegen het vorig jaar als achtste geëindigde Dieren.

Wel DZC won zeer verdiend met 1-0. De eerste tien minuten ging nog gelijk op, maar de rest van de wedstrijd was DZC de bovenliggende partij. Er werd goed gecombineerd en dat leidde zowel in de eerste als in de tweede helft tot een aantal (grote) kansen. Zo waren er bijvoorbeeld mooie kansen c.q. mooie acties van Nick Abbink en Ricardo Langeweg, maar het was steeds ‘net niet’ of ‘net naast’. De ruststand was derhalve dan ook 0-0. De tweede helft was eigenlijk een kopie van de eerste. Dit met nu mooie kansen voor Jody Keuben en Kevin Holtus. Een dubbele wissel in de 65e minuut zorgde voor een extra impuls. Kushtrim Simnica en Mike Verkerk werden ingebracht voor Kevin Holtus en Ricardo Langeweg en dat sorteerde vrij snel effect. Na goed doorzetten van Mike Verkerk en na een ‘balletje breed’, rondde Thomas Kleinlugtebeld goed af: 1-0. Daarna ontstonden voor beide goals nog twee enorme kansen, maar vervolgens speelde DZC de wedstrijd gedecideerd uit en konden de eerste drie punten worden bijgeschreven.

Een oud spreekwoord luidt: een goed begin is het halve werk. DZC heeft een leuk en jong team met erg veel voetbaltalent. Daarnaast heeft dit een team een begeesterde technische staf. Dat is het halve werk. Wel moeten er nog meters gemaakt worden in de ontwikkeling, met name qua bravoure en zelfvertrouwen, en het letterlijk afmaken van mooie kansen. Dat is het andere halve werk. Hoe dan ook, de eerste drie punten zijn binnen en dus vol vertrouwen op naar Sportvereniging Ittersum.

Opstelling DZC'68: Job Tadema; Thijs Aaldering (Nathan van Klaveren), Jordi Nijholt, Frank van Tent Beking, Jody Keuben; Nick Abbink, Stephen Könnemann, Rutger Ebbers; Kevin Holtus (Mike Verkerk), Ricardo Langeweg (Kushtrim Simnica), Thomas Kleinlugtebeld.