DZC '68TeamsWedstrijdverslagenDZC’68 na 28 minuten klaar in Hellendoorn

DZC’68 na 28 minuten klaar in Hellendoorn

Na 28 minuten blies de heer Letschert afgelopen zaterdag voor het laatst op zijn fluit! De arbiter uit Lelystad moest vanwege een blessure een einde maken aan de wedstrijd VV Hellendoorn - DZC’68. De geel-blauwen stonden op dat moment met 0-2 voor.
Het begon allemaal nog zo mooi afgelopen zaterdag: Het zonnetje scheen, een fitte selectie, het tweede had met 1-4 gewonnen en de manschappen van trainer Isselman waren tot op het bot gemotiveerd om het blamerende puntverlies van de thuiswedstrijd goed te maken!

De eerste paar minuten was het voor beide teams nog even aftasten. Het was Hellendoorn dat de eerst kans kreeg van de wedstrijd. Daarna kwam DZC’68 op stoom en creëerde het ook wat kleine kansen. In de 17e minuut was het raak! Via een steekpass van ‘benjamin’ Mart Janssen kwam de bal bij Jordi Adriaanse. Deze kwam één op één op de keeper en ronde vervolgens koeltjes met links af.

Nog geen minuut later een prachtige doorspeelpass van Wout Blasman naar Rutger Ebbers, deze verschalkte met één lichaamsschijnbeweging de hele verdediging van Hellendoorn maar vond uiteindelijk de doelman op zijn weg. DZC’68 was helemaal los! De 25e minuut: Thomas Kleinlugtebeld stuurde met een schitterende pass Wout Blasman de diepte in, Wout stormde de zestien in en speelde de bal breed op de mee opgekomen Jordi Adriaanse die het balletje wederom met zijn linkervoetje onberispelijk binnenschoot (Hoezo ‘niets’ met links Thomas?)

DZC’68 gaat op jacht naar meer maar Scheidsrechter Letschert kan in de 28e minuut niet meer verder en moet, in verband met een kuitblessure, de wedstrijd afblazen. Aangezien het niet lukte om een vervangende scheidsrechter op te trommelen werd een half uur later de wedstrijd definitief gestaakt.

Omdat de heren van Zuid natuurlijk niet al te vroeg thuis konden komen besloot de chauffeuse van Gademann het stel op een tourritje Overijssel te trakteren. Gelukkig had de bus eight wheel drive zodat menig zandpad zonder enige moeite kon worden genomen. Na een prachtige rit kwam de bus nog net voor het donker in Doetinchem aan. Helaas nog wel zonder punten!

Opstelling DZC’68
Job Tadema, Jody Keuben, Frank van Tent Beking, Robin Faber, Mart Janssen, Luuk Jansen, Nick Abbink, Rutger Ebbers, Thomas Kleinlugtebeld, Wout Blasman, Jordi Adriaanse.

Wisselspelers
Sjoerd Heesen, Jelle van Rinsum, Belend Shekho en Kushtrim Simnica