DZC '68TeamsWedstrijdverslagenDZC’68 JO19-3 weet wat goed openen is!

DZC’68 JO19-3 weet wat goed openen is!

Miezerig herfstweer als een nat dekentje over Sportpark Zuid. Maar allerminst een troosteloze aanblik, want de fonkelnieuwe accommodatie van DZC '68 wordt dit weekend geopend. Op vrijdag al voor bobo’s en genodigden, gevolgd door een open huis. En op deze zaterdag zal DZC '68 1 accommodatie en hoofdveld sportief openen. Als heuse ‘sidekick’ speelt DZC'68 JO19-3 de wedstrijd op veld 1, met het tweede elftal in ons voorprogramma.
De bezoekers komen uit Zevenaar, het oorspronkelijke Blauw-Wit Ooy dat nu Ooy Blauw-Wit heet heeft een rijke historie die teruggaat tot 1930. Dat verklaard misschien wel waarom men in het heden de elftallen niet op hun website presenteert…
Verder voelt alles goed. Kleedkamer taferelen, nagekomen speler, muziekje aan op flink volume. Focus op de wedstrijd. En op het gebruik van de team-lockers!!
Dan de trappen op om naar ‘de velden’ te lopen, het geeft meteen een oeroude voetbalsfeer, ook al is dit een spiksplinternieuw clubgebouw.

Vanaf de aftrap gaat het ineens snel: de laatste speler heeft nog niet eens plaatsgenomen in de dugout of de eerste aanval van JO19-3 is door Thomas S. al afgerond achter de OBW goallie. Dat noemen we een succesvolle opening!! Het offensief van onze jongens houdt aan, het duurt nog wel een kwartier eer de blauw-witten een beetje bekomen zijn van de schrik. Maar dan ontwikkelt zich een wedstrijd met hoge amusementswaarde (zoals dat heet). Leuk om naar te kijken, teams die lekker willen voetballen en dat ook doen. DZC is de bovenliggende partij en heeft ‘achterin’ de zaakjes op orde. Keer op keer trapt de Zevenaarse aanval in de buitenspelval en wanneer ze die wel weten te omzeilen hebben we altijd de uitschuifbenen van Jaron nog.

Pas in de tweede helft komt er wat venijn in de wedstrijd. JO19-3 weet de score niet op te voeren en OBW voelt dat als ze nog voor de punten willen gaan dat nu echt moet gebeuren! Duels worden wat grimmiger, de organisatie lijkt even wat minder goed te lukken, maar toch wordt goed pressie gezet en spelen we voornamelijk op de helft van de tegenstander. Het komt allemaal ge amusementswaarde ten goede.
OBW besluit als sterk ‘tactisch wapen’ een echte inquisiteur achter de DZC lijnsman te posteren. Onsportief gedrag van een gefrustreerde OBW leider. Het doet ons er aan denken dat er behalve een Week van de Scheidsrechter misschien ook eens een Week van de Assistent moet komen. Met commentaar in de rug je best doen valt soms niet mee.

Terwijl op het hoofdveld DZC 1 een 3-0 voorsprong lijkt weg te geven zien we op veld 1 een heel ander spelbeeld: een erg leuke wedstrijd, met wat snelle doorbraken van OBW en enkele prachtige reddingen van Glen. Maar OBW laat ook onze JO19-3 meer ruimte, waardoor we enkele malen de gelegenheid hebben de wedstrijd in het slot te gooien maar het net niet doen. Kort voor tijd weet Kelian de 16-meter binnen te dringen maar wordt aan zijn shirt naar de grond getrokken. Arbiter Edelbroek kan niet anders dan naar de stip wijzen. Keeper tegen keeper, het blijkt telkens te werken want de penalty werd onberispelijk ingeschoten. Eindstand een mooie 2-0, gezien het spelbeeld volkomen terecht.

Volgende week vol vertrouwen uit naar FC Zutphen! Maar eerst genieten van extra veel foto’s, u heeft ze even moeten missen.