DZC '68TeamsWedstrijdverslagenDZC’68 in Enter afgetroefd op wilskracht en beleving

DZC’68 in Enter afgetroefd op wilskracht en beleving

Het eerste elftal van DZC’68 verloor afgelopen zaterdag (28/2) haar derde opeenvolgende wedstrijd. Enter Vooruit troefde DZC af in wilskracht en beleving: 4-0. Cruciaal in de wedstrijd was de met een 2-0 stand niet gegeven rode kaart aan Enter en een gemiste strafschop door DZC.
Enter Vooruit – DZC’68. Het was een mooi affiche dat aan de borden hing op sportpark De Werf te Enter. Over 15 wedstrijden had Enter 25 punten en DZC 24. Verder had Enter ‘32 voor en 21 tegen’ en DZC ‘33 voor en 21 tegen’. Het beloofde dus een leuke pot te worden bij onze gewaardeerde sportvrienden uit Overijssel. Arthur Isselman had ‘good old’ Matthijs Hekman i.p.v. Job Tadema (geschorst) tussen de palen gezet en verder speelde Stephen Könnemann voor Rutger Ebbers (ook geschorst) op het middenveld.

DZC startte fris en fruitig en er werden al vrij snel een paar kansjes gecreëerd. Zo werd na een prima actie van Luuk Jansen, Thomas Kleinlugtebeld in stelling gebracht, maar die vond de keeper van Enter Vooruit op z’n pad. Meteen daarna kreeg Enter een enorme kans om op voorsprong te komen, maar het bleef 0-0. Deze kans van Enter was echter wel het sein om druk naar voren te zetten en in 16e minuut vertaalde dat zich in een doelpunt. Een corner van Enter werd niet goed weggewerkt en vanuit de rebound werd de bal in het doel van DZC gewerkt: 1-0. DZC was aangeslagen, maar wist zich langzaam te herstellen. Zo ontstonden er kansen, maar schoten van Thomas Kleinlugtebeld en Thijs Aaldering waren helaas niet doeltreffend. Het doelpunt viel vlak voor rust helaas aan de andere kant. Gepruts aan de rand van de zestien leverde balbezit op voor een Entenaar die dit buitenkansje met een diagonaal schot verzilverde: 2-0. Dat was ook de geflatteerde ruststand.

DZC wist in de tweede helft wat het te doen stond: met veel wilskracht en beleving aanvallen om toch nog een gelijkspel of een overwinning uit het vuur te slepen. DZC zette wel aan, maar de echte overtuiging was er niet. Desondanks werd Thomas Kleinlugtebeld in de 60e minuut vrijgespeeld, maar in het strafschopgebied onderuitgehaald door een verdediger van Enter Vooruit. Een rode kaart en een penalty dachten velen aan de zijlijn. Die penalty kwam er, maar de rode kaart niet (het werd geel). Tot grote teleurstelling van alles wat DZC was, schoot Thomas Kleinlugtebeld vervolgens de penalty via de paal naast. Misschien wel het breekpunt van de wedstrijd. Het geloof in het veld werd kleiner en het was tijd voor een bijna dubbele wissel. Kort achter elkaar werd Frank van Tent Beking gewisseld voor Nathan van Klaveren en Kushtrim Simnica voor Ricardo Langeweg. DZC drong vervolgens wel aan, maar wist eigenlijk niets af te dwingen. Het aandringen en het één op één verdedigen werd DZC in de slotminuten fataal. In de 80e en 90e minuut maakte Enter er vanuit doeltreffende counters nog 4-0 van.

Zo verloor DZC haar derde wedstrijd op rij. Aan de voetballende kwaliteiten van DZC ligt het niet, was de constatering van de mensen rondom het veld; die van Enter Vooruit inbegrepen. Het is de echte overtuiging, de wilskracht en de beleving die beter kan. Het team en de technische staf hebben nog een week de tijd om daarmee aan de slag te gaan. Dan wacht thuis Den Ham, een ploeg van het kaliber van de mannen uit Enter. Het credo voor zaterdag a.s. (7/3) is dan ook: D’ran !!

Opstelling DZC'68: Matthijs Hekman; Thijs Aaldering, Jordy Nijholt, Frank van Tent Beking (Nathan van Klaveren), Jody Keuben; Nick Abbink, Stephen Könnemann, Luuk Jansen (Jeroen Jansen); Thomas Kleinlugtebeld, Kushtrim Simnica (Ricardo Langeweg), Tolgahan Yayla.

Foto's van de wedstrijd:
Fotoalbum