DZC '68TeamsWedstrijdverslagenDZC’68 14 Verliest van Dieren en blijft in onderste regionen

DZC’68 14 Verliest van Dieren en blijft in onderste regionen

Alleen een overwinning zou de mannen van het veertiende richting middenmoot stuwen, maar op deze zonovergoten zaterdag 1 november, waarbij de temperatuur naar recordhoogte opliep, lukte het de doetinchemmers niet om het puntentotaal te verhogen.
In de eerste helft, die overigens een klein halfuurtje later begon, kregen beide ploegen kansen. Dieren ging er beter mee om. DZC dacht de zaakjes goed voor elkaar te hebben, maar het bracht zichzelf in problemen met de vaak onnauwkeurige passes. Dieren profiteerde en nam de leiding, na defensief geklungel van de thuisploeg. Dieren liet DZC rustig vanuit achter opbouwen en stoorde pas op hun eigen helft. Het lukte de geelblauwen wel om op gelijke hoogte te komen. Een lange crosspass van rechtsback Jerry viel precies goed voor de voeten van “verloren zoon” René (Collie voor intimi). Hij wist er wel raad mee en schoof de bal zuiver langs de Dieren-goalie.

Deze gelijkmaker was verdiend, maar het bracht geen rust in het spel van de gastgever. Door slordige passing, speelde de thuisploeg Dieren danig in de kaart. De 1-2 bleef dan ook niet uit en nadat er enige tijd later teveel ruimte werd weggegeven rondom de eigen zestien, besloot een Dieren-aanvaller met een prachtige curve de bal achter de kansloze Patrick te deponeren. Ondertussen bleef de thuisploeg doorgaan met het missen van kansen. De 1-3 ruststand was wellicht ietsje geflatteerd, maar DZC had het over zichzelf afgeroepen.

De tweede helft gaf DZC niet veel meer weg. Angelo had de aansluitingstreffer op zijn schoen liggen, maar hij miste het geluk (de bal plofte via de lat achter het doel). Veel betere mogelijkheden kreeg de thuisploeg niet echt. Een minuut of vijf voor het einde werd een vrije trap door Rick zodanig beroerd, dat de keeper er niet bij kon komen en de aansluitingstreffer alsnog op het scorebord werd geprojecteerd. Alleen het was te laat om nog langszij te komen. Volgende week een zware kluif, namelijk ongeslagen koploper Zelos 5. Dat wordt nog een uitdaging, want in zeven wedstrijden kreeg het slechts 6 doelpunten tegen en haalde het de maximale score van 21 punten uit 7 wedstrijden.

Hendrik Haverkramp

Cast 01/11/14 in willekeurige volgorde:

Patrick, Michael, Rick, Hans, Sjaak, Jan-Willem, Erwin, Onur, René, Alex, Robert, Angelo, Pascal, Kees, Jerry