DZC '68TeamsWedstrijdverslagenChampions League verslag 24 november

Champions League verslag 24 november

We are the Champions, my friend!! Dat moeten onze Pro Data Champions League spelers ook gedacht hebben afgelopen zaterdag!  Ze hadden er waarschijnlijk de hele week thuis al op zitten broeden en op getraind!

De plannen werden dan ook volop met mij gedeeld…Annabel…vandaag ga ik scoren, wel 10 keer! Of …ik ga iedereen voorbij spelen….en…..ik ga vette acties maken, hoor!

Na het horen van het startsignaal stortten de spelers zich massaal op de bal. Tijdens de wedstrijd vlogen de voetbaltermen ons om de oren….pass….passss….ppaaasssss.!!! Wat dat betreft hebben we toch echt al te maken met  professionals hoor, twijfel daar maar niet aan.  De werkelijke uitslag doet niet ter zake. Die passen de jongens ook regelmatig op creatieve wijze aan. Zo krijg ik steevast te horen dat hun team het wedstrijdje gewonnen heeft. ’ 8-0 voor ons’, hoor ik dan of  ’wij hadden  10-2’. De werkelijkheid ligt meestal een stuk genuanceerder , maar ach, wat maakt het uit, winnaars zijn het tenslotte allemaal in hun beleving. Overigens werden er ook de nodige ‘eigen’ doelpunten gemaakt.  En dat is pas ECHT heel knap want dat gebeurt maar zelden. Meestal proberen ze te scoren in het net van de tegenpartij maar als dat dan niet lukt en je wilt toch scoren dan doe je dat gewoon in je eigen goal.  Ik vind het wel creatief eigenlijk, nu ik er zo eens over nadenk. Overigens wordt er  voor dit soort doelpunten ook even hard gejuichd hoor, mocht u daar aan twijfelen.

Het was wel koud. 7 graden stond op de teller toen ik vertrok. Das niet veel moeten we vaststellen. Het ‘koude vingers’gehalte was dan ook heel hoog dit keer. Overal rode handjes. Maar daar draaien we onze hand niet voor om….of eigenlijk deden we dat juist wel want als je heel hard in je handen wrijft, worden ze vanzelf weer warm. Slim he, we draaiden onze handen om;  daar draaiden we onze hand niet voor om……uh….volgen jullie het nog??!!!  Koud of warm; het plezier was er in ieder geval  niet minder om. Feest was het ook weer! Want Milan heeft een zusje gekregen! Ze heet Sofia. We hadden heel goed kunnen begrijpen als Milan vandaag niet zou zijn gekomen maar daar wil hij niet van horen, hoor, zusje of niet; er MOET gevoetbald worden. En getrakteerd!!! Dat was natuurlijk geweldig want we zaten al lekker om half 10 ’s ochtends te snoepen en dat is geen straf, hoorJ.

En ja hoor, het was alweer ‘raak’ om in voetbaltermen te blijven; we hadden weer twee fantastische spelers van de week!

We beginnen met Len. Len zien we regelmatig tijdens de trainingen in een geel/blauw trainingstenue. Dat zijn natuurlijk kleuren die toch het blauw/gele bloed van de ECHTE DZC’er sneller laat stromen. Maar dat wil niet zeggen dat Len alleen voor DZC’68 is. Integendeel, hij is voor Nederland.  En zo zien we hier wel kansen voor de toekomst…van het eerste van DZC naar Oranje.  Easy going, toch? Len houdt het meest van….van….van…(jaja, mn aandelen stijgen alweer…!!! Mn accountant staat te juichen!) patat met curry’!!!  Wat Len later worden wil dat weet hij nog niet…slim van hem hoor, zo hou je alle opties open…je moet ook nooit teveel van je plannen met  ‘de pers’ delen. Je moet altijd maar weer afwachten of ze je juist weergeven in ‘de bladen’. Persoonlijk zet ik m’n kaarten op die profcarriere ….maar dat is pure speculatie..

En alweer hebben we een geweldige speler in het vizier. Felix is dit keer degene die voor de interviewer verschijnt.  Felix is voor Barcelona, en waarom? Gewoon omdat ze hartstikke goed zijn. Hij kent zo een, twee, drie geen speler uit dat team maar kleiigheidje hou je; dat mag de pret niet drukken, nietwaar. Je kan ook gewoon voor Barcelona zijn vanwege de emotie. Daar hoef je niemand voor te kennen.  Felix wordt later iets heel bijzonders; hij wordt namelijk SCHEIDSRECHTER! Wat een fantastisch plan is dat! Daar hebben we er bij DZC’68 immers nooit genoeg van. En hij wordt niet zomaar een scheidsrechter, welnee,  hij wordt een GOEIE want hij gaat gele kaarten uitdelen. Hij gaat dan door het hele veld lopen en wappert dan met zn ‘bonnennoekje’. En dat is mooi. Streng maar rechtvaardig! Ik denk dat we hem maar alvast moeten voordragen bij Jeroen Sanders, onze prof scheidsrechter; wellicht zit er nog een coachingstraject in voor Felix. Hij zit in ieder geval dicht bij het vuur.  Flix eet het allerliefst…….need I say more???.....patat met een GEHAKTBAL. Het balletje BREED is in opmars!  Ik zeg inkoppertje voor mij…ben zo langzamerhand’ topscoorder voorspellend vermogen’! en daar ben ik trots op.

Naat al dit voetbalgedruis breken er ook spannende tijden aan. We hebben al vastgesteld dat de Sint toch weer de juiste route heeft gevolgd en is aangekomen in Nederland. Nu is het wachten, wachten, wachten aangebroken….zou hij DZC’68 nog bezoeken???

Tot de volgende keer, ik ga intussen de daken inspecteren.  Groeten Annabel