DZC '68TeamsWedstrijdverslagenAZSV legt de vinger op zere plek bij DZC '68 14

AZSV legt de vinger op zere plek bij DZC '68 14

Wat ga je schrijven over een ploeg die de motor maar niet aan het draaien krijgt.  Misschien maar eens wat wijze spreuken erin gooien:
·         We zijn allemaal amateurs want het leven is te kort om professional  te worden
·         Hoe minder men weet hoe makkelijker men een besluit neemt
·         Soms krijg je met minder inspanning betere resultaten
·         Alleen wie het aandurft om te falen krijgt de kans om te slagen
Maar bij voetbal begint het met hard werken, dus de derde spreuk wordt misschien iets te letterlijk genomen. Want het begin was slapjes van doetinchemse zijde. Geheel terecht kwam AZSV op voorsprong. Dat was na een klein halfuurtje spelen. Enkele minuten later konden de gasten uit Aalten de wedstrijd al in het slot gooien, maar hoewel ze met 3 man op keeper Patrick af stormden wisten ze het voor elkaar te krijgen om vanuit buitenspelpositie de bal langs de doetinchemse goalie op te schuiven. De scheidsrechter keurde geheel terecht het doelpunt af. Vlak daarna kreeg Angelo de bal in de loop mee en scoorde beheerst de 1-1. Het kon toch wel  eens een leuke middag gaan worden. Even later kreeg Angelo nog een prima mogelijkheid, maar vanaf rechts schoof hij de bal in het zijnet. Helaas was het al gauw weer gedaan met de aanvalsdrift van de thuisploeg en AZSV profiteerde optimaal. De 1-2 was gewoon een mooi doelpunt, maar de 1-3 was te wijten aan defensief geklungel. Wederom leek de wedstrijd bij rust al beslist.

Na de pauze probeerde DZC’68 meer in het spel te komen, maar veel passes gingen fout, zowel over korte afstand als de zogenaamde “lange bal”. Er werden dan ook nauwelijks kansen gecreëerd en naarmate de tweede helft vorderde werd er achterin meer risico genomen. In plaats van de aansluitingstreffer op het scorebord te projecteren nam AZSV het initiatief weer over. In de slotfase konden ze hierdoor nog tweemaal scoren. Enkele seconden voor tijd mocht Appie nog voor persoonlijk succes gaan en met zijn doelpunt werd  de eindstand bepaald op 2-5. Het blijft hopen op betere tijden en misschien met wat verjonging (snelheid) in de ploeg kan het na de winterstop nog wat worden. Maar zo doorgaan is kansloos!

Hendrik Haverkramp

Cast 06/12/14 in willekeurige volgorde:

Patrick, Hans, Rick, Theo, Appie, Erwin, René, Onur, Alex, Robert, Angelo, Pascal, Kees, Jerry