DZC '68TeamsWedstrijdverslagen9 uit 3 voor DZC’68

9 uit 3 voor DZC’68

Na twee gewonnen wedstrijden uit evenzoveel wedstrijden is het begin van DZC’68 alleraardigst te noemen. Afgelopen zaterdag (17/9) werd ook de derde overwinning behaald. De mannen van Stéven Verheijen en zijn staf boekten, in de thuiswedstrijd tegen Be Quick’28 uit Zwolle, een verdiende 1-0 overwinning.
Verslag van onze gastreporter Jelle van Rinsum
Na de eerdere overwinningen op OZC en Den Ham was Be Quick’28 de derde tegenstander voor DZC’68 in 2H. Ondanks een matige seizoenstart van de gasten uit Zwolle, met 1 punt uit 2 wedstrijden, schatte DZC deze ploeg toch hoog in. Afgelopen jaar speelde Be Quick’28 namelijk nog in de eerste klasse, het niveau waarop DZC graag wenst te spelen.

De basisopstelling van DZC was ten opzichte van de week ervoor op twee posities gewijzigd. De licht geblesseerde aanvallers Meron Zehaye en Corné de Waard werden vervangen door Max Riekel en Mehmet Bulut. Het was voor Mehmet zijn eerste basisplek in DZC 1, nadat hij afgelopen zomer de overstap had gemaakt vanuit de A1. De gedrevenheid spatte er dan ook vanaf wat resulteerde in een prima wedstrijd van deze snelle buitenspeler. Het begin van de wedstrijd tussen DZC en Be Quick was echter niet van een indrukwekkend niveau. In een rommelig eerste half uur waren er op enkele standaardsituaties weinig noemenswaardige kansen te noteren. Het was dan ook vooral een tactisch steekspel, tot de wedstrijd na een half uur los begon te komen. DZC begon de overhand te krijgen en dit resulteerde in meer en meer mogelijkheden. De grootste kans was voor Rutger Ebbers. De technisch vaardige middenvelder wist, na een prima aanval, het net ook te vinden. Ware het niet dat de grensrechter zijn vlag de lucht in had gestoken waardoor de treffer werd geannuleerd. Verdedigend gaf DZC, op een afzwaaier vlak voor rust, weinig weg. De teams gingen dan ook met een 0-0 tussenstand aan de thee.

In de tweede helft ging DZC op jacht naar de openingstreffer. Waar de Doetinchemse formatie in Den Ham slecht uit de kleedkamer kwam, was dat deze week niet het geval. DZC begon fel aan de tweede helft met enkele goede mogelijkheden als gevolg. Zo leek Rutger Ebbers na een goede pass door het centrum alleen op de keeper af te gaan. De grensrechter van dienst stak echter tot ieders verbazing de vlag in de lucht waardoor deze grote kans niet door ging. DZC bleef echter aan zetten en kreeg opnieuw grote mogelijkheden. Binnen een tijdsbestek van tien seconden kreeg DZC drie levensgrote kansen. De bal wilde er echter niet in aangezien de keeper van de tegenpartij meermaals in de weg lag. Zelfs toen de keeper uitgespeeld leek te zijn, wist een verdediger zich voor de bal te gooien waardoor DZC genoegen moest nemen met een hoekschop. Deze hoekschop bleek echter goud waard. Een goed genomen corner van Tolgahan Yayla werd bij de tweede paal binnen gewerkt door Sergio Keurntjes. De verdediger, die in Den Ham ook al matchwinner was, tikte de bal met zijn rechter binnen wat leidde tot vreugde op Sportpark Zuid. Met nog een half uur op de klok wist Be Quick wat het te doen had. Het ging op zoek naar de gelijkmaker, zonder succes. DZC stond verdedigend goed en gaf weinig kansen weg. DZC bleef wel mogelijkheden creëren en vergat de wedstrijd op slot te gooien. Zo kreeg het een vrije trap binnen de zestien na hands van de keeper en miste de ingevallen Kushtrim Simnica een goede mogelijkheid. Beide teams wisten echter niet te scoren waardoor het lang spannend bleef, maar de 3 punten wel in Doetinchem bleven.

Met 9 punten uit 3 wedstrijden is DZC perfect begonnen aan het seizoen. Het gaat dan ook, samen met DOS Kampen, aan kop. Volgende week zaterdag gaat DZC op bezoek bij Sparta Enschede. De Enschedeërs, met oud-DZC’er Jordi Adriaanse in de gelederen, zijn eveneens goed begonnen met 7 punten uit 3 wedstrijden. Het belooft dus een spannende wedstrijd te worden waar DZC zal proberen haar zegereeks te verlengen.

Opstelling DZC: Job Tadema; Jody Keuben, Sergio Keurntjes, Robin Faber, Tolgahan Yayla; Mathijs de Waard, Rutger Ebbers, Nick Abbink; Mehmet Bulut (Meron Zehaye), Max Riekel (Kushtrim Simnica), Lukas de Graaf (Frank van Tent Beking).