DZC '68 › 404 error › Wedstrijdverslag JO19-3 tegen Pax JO19-2

Wedstrijdverslag JO19-3 tegen Pax JO19-2

Opwaartse spiraal

Deze week bij DZC'68 JO19-3 geen aanwezige pers, gelukkig maakte aanvoerder Jaron een prachtig verslag voor al onze volgers!

Onze jongens zitten in een opwaartse spiraal, 2 wedstrijden achter elkaar gewonnen en het spel wordt weer als vanouds. Het goede moment om de koploper van dit moment te treffen: PAX JO19-2. Deze wedstrijd mocht niet verloren worden of de kansen voor promotie waren uit zicht.
Zonder onze vaste trainer begonnen we de wedstrijd scherp. Duels werden gewonnen, extra meters werden voor elkaar gelopen en dat kan natuurlijk alleen maar resulteren in goals. Net als vorige week was de tactiek duidelijk; rustig wachten, ons eigen spel spelen en via de counter onze snelheid benutten.
De druk van PAX was groot, ze kwamen dichtbij maar schoten konden niet gelost worden. Balletje op rechts naar Dawid was de oplossing. Met zijn snelheid speelde hij zich vrij op de keeper waarna Kylian zijn bal makkelijk kon afronden. 1-0. Een rebound van Kylian op een hard schot van Damian bracht een aantal minuten na de eerste goal de stand al op 2-0. PAX werd feller en feller, dat was te merken. Toch konden onze ‘’mannen’’ de rust bewaren. Een sliding van achter deed, maar de bal was al weg en nog voordat je kon roepen om een vrije trap, had Thomas de ruststand bepaald; 3-0.

Ondanks deze comfortabele voorsprong weten we nog al te goed wat er twee weken geleden gebeurde. Volhouden was de opdracht. Maar volhouden werd lastig. PAX werd feller, scherper en ging voor een comeback. We hielden het lang vol totdat er een klutsbal voor de voeten van de spits van PAX belandde, goal. 3-1. Met nog ongeveer een kwart wedstrijd te spelen, ging het niet makkelijk worden. PAX werd nog feller, iets te fel. Veel geklaag op de scheids- en grensrechter leidde uiteindelijk tot een gele kaart voor de uitspelende ploeg. PAX gaf niet op en de 3-2 volgde. Nog 10 minuten, verdedigen tot je neervalt. En dat hebben we gedaan. Door veel inzet en elkaar te helpen lukte het om de 3 punten in Doetinchem te houden.

Op naar 12 november, de derby tegen VIOD staat te wachten. Maar eerst nog even nagenieten van de hard bevochten overwinning.